L’Escola l’Empordà visita SIMO EDUCACIÓN a Madrid

Es tracta del saló on es presenta la més avançada de tecnologia educativa

Jordi Iglesias i Rubèn Fornós, director i administrador respectivament de l’Escola d’educadors i educadores l’Empordà han visitat aquest passat dimecres i dijous 19 i 20 d’octubre el saló SIMO EDUCACION – Saló de tecnologia per a l’ensenyament, a Madrid.

El motiu d’aquest desplaçament a aquest saló ha vingut motivat pel fet d’intentar millorar les plataformes de gestió que actualment fa servir l’Escola l’Empordà tant per a la gestió del seu alumnat com per a la plataforma dels cursos on-line que, actualment, porta a terme aquesta escola. Millora que permetrà facilitar al professorat l’avaluació de l’alumnat per un cantó, i a l’alumnat l’accés a la informació d’aquesta avaluació de forma personalitzada, i a més, la realització dels cursos on-line, per l’altre.

Al saló, es van realitzar prop d’una trentena d’entrevistes, la majoria d’elles a proposta dels membres de l’equip directiu de l’Escola l’Empordà, però també d’altres (que per cert van ser molt oportunes) a iniciativa d’alguns expositors. Val a dir que hi havia 140 expositors i es va haver de fer un triatge en funció dels interessos d’aquesta escola.

Des de programes específics per prevenir el bulling a les escoles, fins a demostracions de robòtica, passant per mitjans tecnològics com les impressores 3D i les pantalles digitals fins a tota mena de plataformes virtuals de gestió de centres educatius passant pels nous reptes editorials amb les TIC’s aplicades a l’edició de continguts d’ensenyament, és part del que es podia tastar en aquest saló madrileny.

Destacar especialment les eines ofertes per Google en la plataforma Google for Edtucation, des de fa ben poc nomenada G Suite for Education (tan recent aquesta nova denominació que els partners que es dediquen a la seva aplicació pràctica portaven encara als seus uniformes la denominació antiga). Aquesta plataforma és aprofitada per diverses empreses per complementar el seu producte, des de venedors d’ordinadors i tauletes fins a editorials que ofereixen els seus productes interaccionant amb les eines que aquesta plataforma ofereix, on hem de destacar Classroom, una de les eines educatives que proporciona Google en aquesta plataforma.

Val a dir que l’Escola l’Empordà és usuària d’aquesta plataforma des dels seus inicis, i ja abans de crear-se Google for Education, també ho era de les eines educatives de Google que aquesta empresa posava a la disposició de tothom a la xarxa. L’equip directiu que va visitar aquest saló va quedar sorprès que aquesta plataforma, i des de varis empreses expositores, la presentessin com la gran novetat. Tot i això, i malgrat l’expertesa de l’Escola l’Empordà en trobar aplicacions d’aquesta plataforma i adequar-les a les seves necessitats de gestió educativa, es va arribar a la conclusió que les aplicacions de control per les quals s’havien desplaçat a Madrid només les podien trobar en programes específics, havent de superar el problema d’adaptació (amb el cost econòmic que això comporta), ja que la majoria d’aquestes aplicacions estan pensades per a centres docents d’educació formal.

L’anècdota d’aquesta visita al SIMO EDUCACIÓN va ser sens cap mena de dubte el fet de que el 95% de les entrevistes van ser realitzades en català, ja que es tractava d’empreses catalanes que havien desplaçat el seu personal a aquest saló. Salvant la ignorància en aquest tema dels representants de l’Escola l’Empordà, aquests van sortir amb la impressió que la tecnologia educativa a Espanya està en mans d’empreses catalanes en la seva gran majoria.


Rubèn Fornós, director administratiu de l'Escola l'Empordà a SIMO EDUCACIÓN 2016



















-----------------------------------------------------------------------------------------
El passat 21 d'octubre es va clausurar SIMO EDUCACIÓ 2016, Saló de Tecnologia per a l'Ensenyament, que durant tres dies va reunir al pavelló 12 d'IFEMA a la comunitat educativa professional al voltant de la innovació. Una edició que es va saldar amb un excel·lent balanç de resultats i la visita de 8.222 professionals que van poder conèixer de primera mà els nous recursos i solucions tecnològiques al servei de l'activitat docent, presentades per les 244 empreses participants.

També ha estat significatiu l'abast nacional d'aquesta convocatòria en la que prop del 40% dels professionals assistents acudien de fora de Madrid, amb la presència de visitants de tot Espanya. Pel que fa al'afluència internacional, cal destacar la visita de 200 professionals.

En referència al perfil dels visitants segons la seva activitat, els resultats d'aquesta edició assenyalen que 
  • un 29% van ser professors; 
  • un 16% coordinadors TIC; 
  • un 32% directors a CEO de centres educatius,
  • un 5% representants de les administracions públiques.
També han visitat SIMO EDUCACIÓ els professionals de l'ecosistema TIC, que han significat un 17%; estudiants universitaris, un 11%, i el personal no docent de centres educatius, un 9%

Atenent al tipus de titularitat del centre, cal destacar que un 38% dels professionals eren de centres públics, el 27% de concertats, i el 35% de privats. A més han estat representades totes les etapes educatives: Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat, Formació Professional, i Educació Superior.

Així mateix es va desenvolupar un gran èxit de convocatòria el programa d'activitats, organitzat en col·laboració amb Educació 3.0, que va congregar 6.506 assistents. El programa va oferir més de 200 sessions, amb les intervencions d'un elenc de reconeguts experts nacionals i internacionals; l'exposició d'una selecció de 49 experiències innovadores a les aules; tallers pràctics; les presentacions dels projectes d'innovació TIC i experiències que s'estan duent a terme les Conselleries d'Educació d'Astúries, Balears, Canàries, Cantàbria, Castella-la Manxa, Castella i Lleó i Madrid, així com unes jornades especials organitzades, respectivament, per laComissió Sectorial de Tecnologia de la Informació i Comunicacions, de Crue Universitats Espanyoles; Escoles Catòliques; ONCE; l'Ambaixada de Finlàndia, l'Institut Nacional de Tecnologies Educatives i de Formació del Professorat, Intef, i la trobada de cooperació empresarial i emprenedoria en tecnologies per a l'ensenyament ,, dut a terme per la Fundació per al Coneixement madri + d.

Per la seva banda Red.es va organitzar la taula rodona "Educació hiperconnectada, amb la participació de representants del Intef i de les Conselleries d'Educació d'Andalusia, Galícia, La Rioja i Múrcia, comunitats on ja s'ha iniciat el projecte per dotar de connectivitat de banda ampla ultraràpida a tots els centres de primària i secundària sostinguts amb fons públics.

També es van desenvolupar en aquesta edició nombroses presentacions en els estands a càrrec de més de 20 empreses i entitats expositores.

El Saló, que va ser inaugurat el 19 d'octubre pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, Íñigo Méndez de Vigo, va dedicar un especial reconeixement a la feina dels professionals, companyies i institucions que afavoreixen el desenvolupament i la implantació de solucions TIC al sector educatiu, amb els Premis SIMO EDUCACIÓ, i va oferir una nova plataforma de promoció i visibilitat als més emprenedors a l'espai SIMO EDUCACIÓ IMPULS.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Qui està obligat per llei a sol·licitar el Certificat negatiu del Registre de Delinqüents sexuals? Tot el cal saber sobre el Registre de Delinqüents Sexuals

El model integral del lleure educatiu

Quina titulació han de tenir els monitors i les monitores dels menjadors escolars?