Joventut forma en l’avaluació per competències a les escoles de monitors i directors de l’educació en el lleure


Un centenar de professors i responsables d’escoles de formació en l’educació en el lleure i de tècnics de joventut van assistir a aquesta jornada formativa

Més de 100 persones van assistir el dia 4 d'abril de 2013 a la Jornada formativa sobre l’avaluació per competències, que va organitzar la Direcció General de Joventut, adreçada al professorat i als responsables de les escoles que imparteixen els cursos de monitor/a i director/a d’activitats de lleure infantil i juvenil

El model d’avaluació per competències està enfocat a aconseguir la capacitació de l’alumnat perquè puguin donar resposta a situacions complexes reals, escollint aquelles estratègies d’ensenyament que més s’adeqüin a l’objectiu que es persegueix com a formadors/res.

La Jornada es va desenvolupar durant el matí i la tarda i va incloure, a banda d’una introducció teòrica al nou model formatiu d’avaluació per competències, una sèrie d’activitats de caràcter pràctic. Durant la sessió es van treballar les claus per a saber avaluar per competències: les activitats, la metodologia, els instruments d’avaluació i indicadors d’assoliment i la temporalització. La tarda es va centrar en la programació de cursos adreçats a monitors/es i a directors/res.

El sector de les escoles formadores en lleure educatiu es troba en procés de reformulació per adaptar-se a la nova Ordre, que la Generalitat de Catalunya està enllestint. Aquest normativa regularà les etapes i els programes dels cursos de formació de monitor/a i de director/a d’educació en el lleure infantil i juvenil que s’imparteixen a les escoles de lleure catalanes. A banda de les modificacions curriculars que comportarà la nova legislació, també canviarà la metodologia d’avaluació establerta segons l’assoliment de competències.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Qui està obligat per llei a sol·licitar el Certificat negatiu del Registre de Delinqüents sexuals? Tot el cal saber sobre el Registre de Delinqüents Sexuals

El model integral del lleure educatiu

Quina titulació han de tenir els monitors i les monitores dels menjadors escolars?