Predicar amb l'exemple

El meu últim comentari d’aquesta secció acabava dient si fa o no fa que el que pesaven eren els quilos i no els anys.
Jo tinc molt més pes del que em correspon per talla i complexitat, i per això sóc obés.
Així és que estic seguint un règim d’aprimament a base d’una dieta equilibrada, que ara al començament és hipocalòrica, combinat amb exercici continuat.
En definitiva, estic intentant canviar el meu estil de vida.
Primer ha calgut una reflexió i una mentalització i després una anàlisi dels principis dietètics a seguir.
De fet no ens hem de trencar el cap, el principi bàsic per reduir pes és introduir menys calories de les que es cremen i cremar-ne diàriament un nombre major de forma constant, sense que això provoqui ansietat o depressió, és a dir de forma natural, com a estil de vida, això acompanyat de l’altre principi bàsic que no hem d’oblidar: per funcionar cal una dieta equilibrada amb els nutrients i les vitamines corresponents.
I aixi estic, que he agafat la bicileta com a mitjà habitual de locomoció i a més, matí i tarda faig una ruta, també en bicicleta, que em fa suar de valent.
Quan vaig arribar al Punt d’Informació Juvenil a donar la classe del curs de premonitors els joves alumnes em van veure arribar en bicicleta i amb casc de ciclista. Es van posar a riure i un d’ells em va dir: deus ser l’únic de Palamós que el portes, referint-se al casc. Jo els vaig explicar que ara fa dos anys quan obligava al meu nebot, en David, a posar-se casc ell em contestava que jo tampoc en duia, així que me’n vaig comprar un i ja mai més va tenir aquesta excusa.
Rubèn Fornós i Casares Publicat a La Proa, diari del Baix Empordà el juliol de 2004

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Qui està obligat per llei a sol·licitar el Certificat negatiu del Registre de Delinqüents sexuals? Tot el cal saber sobre el Registre de Delinqüents Sexuals

El model integral del lleure educatiu

Quina titulació han de tenir els monitors i les monitores dels menjadors escolars?